Backward Compatibility
Backward Compatibility

مارک اندرس: PS5 و Xbox بعدی از Backward Compatibility برخوردارند

همه ما از تجربه‌ی عناوین جدید گیم لذت می‌بریم. همچنین صننعت بازی سازی نیز در این زمینه بسیار قابل قبول کار می‌کند اما عناوینی هستند که ممکن است آن قدر زیبا باشند که بازی‌کنندگان تمایل به تجربه‌ی دوباره‌‌ی آن داشته باشند. قابلیت Backward Compatibility به بازی‌کننان اجازه‌ی تجربه دوباره‌ی عناوین نسل پیش را می‌دهد. در آخرین خبری که منتشر شده به‌نظر می‌رسد هر دو کنسول نسل بعد مایکروسافت و سونی (PS5 و Xbox Scarlett) از این قابلیت برخوردار هستند. در ادامه برای اخبار تکمیلی همراه نوین اسپات باشید.

البته مایکروسافت این قابلیت را برای کنسول نسل فعلی خود یعنی Xbox One در نظر گرفته است و دارندگان این کنسول می‌توانند از عناوین نسل پیش مانند Gears Of War 2 و Red Dead Redemption و….. لذت ببرند. اما سونی راه دیگری را در پیش گرفته است. به نظر می‌رسد این شرکت اعتقاد چندانی به Backward Compatibility نداشته و خیلی کم عناوین ps3 را بر روی PlayStation Now منتشر می‌کند. با شروع نسل آینده‌ی گیم می‌توانیم شاهد تغییرات مناسبی در خصوص این قابلیت باشیم. «مارک اندرس» (Marc-Andre) یکی از اشخاصی که در گذشته با شرکت‌هایی مثل اکتیویژن و یوبی سافت کار کرده و اکنون به Cradle Games پیوسته تا برای ساخت عنوان نقش‌آفرینی جدید این استدیو یعنی Hellpoint کمک کند٬ به تازگی با وب سایت Gaming Bolt مصاحبه‌ای کرده است و قابلیت Backward Compatibility برای کنسول‌های نسل آینده را حیاتی دانسته و وجود آن را پیش بینی می‌کند.

فکر می‌کنم در PlayStation 5 قابلیت Backward Compatibility وجود داشته باشد. امیدوارم Backward Compatibility در این نسل به صورت راحت‌تری اجرا شود و سازندگان بازی‌های مربوط به آن را به صورت پراکنده منتشر نکنند. من ترجیح می‌دهم از یک ایمولاتور استفاده کنم و باگ و گلیچ‌های مختلف ببینم تا این‌که بگویم در کنسول خود ۵۰ عنوان مختلف مربوط به نسل گذشته دارم که تنها ۴‌تا آن‌ها را می‌توانم بازی کنم٬ زیرا بقیه هنوز عرضه نشده اند

با این حال که اکثر شرکت‌ها و سازندگان تمایل به عرضه‌ی عناوین جدید دارند٬ اندرس معتقد است که تجربه ی عناوین قدیمی روی کنسول جدید یک ویژگی بسیار خوب می‌باشد. وی در ادامه‌ی سخنان خود افزود:

زمانی که نینتندو سوییچ به بازار آمد خبری از Backward Compatibility نبود. اما وقتی بازی‌های WII U برای این کنسول نیز عرضه شدند باعث هیجان و خوشحالی طرفداران شد. این‌ گونه سیاست‌ها می‌تواند موفق واقع شود. وقتی شما کنسول جدیدی را روانه‌ی بازار می‌کنید٬ مصرف کننده اطلاعات چندانی را درباره‌ی آن ندارد و همچنین شما نیز بازی‌های آن چنانی برای عرضه ندارید. پس شما به توسعه دهنگانی نیاز دارید که برای شما عناوین مختلف بسازند و همچنین به مردمی نیاز دارید که این عناوین را خریداری کنند. اینجا سوالی پیش می‌آید که آیا سازندگان بازی را می‌سازند و بعد مصرف کنندگان به خاطره عناوین ساخته شده کنسول را می‌خرند یا اول مصرف کنندگان کنسول را می‌خرند سپس بازی سازان با درآمد حاصل از فروش کنسول بازی‌های مختلف می‌سازند. این مسئله به نوعی مانند همان ضرب المثل معروف “اول تخم مرغ بود یا مرغ” می‌ماند. پس زمانی که یک شرکت قصد به فروش و عرضه ی کنسولی می‌زند با یک چالش بسیار جدی رو به روست.

همچنین اندرس درباره‌ی موضع سونی و استفاده‌ی Backward Compatibility روی PS5 توضیحاتی داد:

چیزی که من از سونی می‌خواهم بسیار ساده است. این شرکت عناوین انحصاری خوبی را روانه‌ی بازار کرده است. برای مثال من PS4 را خریداری کردم چون عنوانی مانند Bloodborne را داشت. همین بازی توانست موفقیت بسیاری برای سونی بدست آورد و با عرضه‌ی آن فروش بسیاری نصیب PS4 شد. همچنین مایکروسافت نقطه ضعف خود در این نسل را متوجه شد. فقط کافیست به تعداد استدیو‌ها و بازی سازانی که این کمپانی خرید نگاه کنید. این شرکت متوجه شد که برای فروش کنسول نیاز به عناوین انحصاری دارد و این عناوین انحصاری باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. بگذریم…. به هر حال امیدوارم که نسل آینده هر دو کنسول شامل عناوین انحصاری بسیار خوبی باشد و متوجه باشند که اگر کنسولی عرضه کنند که عناوین قدیمی را نیز اجرا کند٬ مخاطبین خود را راضی‌تر نگه می‌دارند. برای مثال وقتی من بدانم که کنسول Xbox One از تمام صد عنوانی که من در گذشته برای Xbox 360 تهیه کردم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند آن‌را اجر کند٬ با اشتیاق بیشتری به سمت خرید Xbox One خواهم رفت.

سوال اینجاست که آیا Backward Compatibility را در کنسول‌های نسل آینده خواهیم دید؟ به احتمال زیاد مایکروسافت این قابلیت را در کنسول جدید خود نیز استفاده می‌کند. سونی نیز می‌تواند با اجرای این قابلیت بر روی PS5 طرفداران بیشتری را برای کنسول خود به ارمغان آورد. به هر حال باید تا انتشار خبر قطعی از سوی این دو شرکت صبر کرد. اخیراً مقاله‌ای در خصوص عناوین انحصاری شرکت‌ها در سال ۲۰۱۹ منتشر شده که می‌توانید در اینجا به مطالعه‌ی آن٬ بپردازید.

بیشتر بخوانید :  فردا خبر جدیدی از بازی Cyberpunk 2077 منتشر خواهد شد

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Novinspot
`