Xbox
Xbox

فعالیت‌های Xbox برای ساخت بازی‌های تک نفره + خرید استدیو + ایجاد ارتباط بین مخاطب و سازنده

در دهه‌ی اخیر شاهد پیشرفت بازی‌های سرویس محور بودیم. بازی‌های چند نفره‌ی بزرگی که با گذشت زمان، گسترده و گسترده‌تر می‌شوند. یکی از بهترین عناوین برای درک مفهوم بازی‌های سرویس محور، مجموعه ورلد آو وارکرفت می‌باشد. با گذشت هر چند سال، شاهد منتشر شدن بسته‌ی گسترش دهنده بزرگی برای این مجموعه هستیم که تغییرات گسترده‌ای در بازی اعمال می‌کند و همچنین محتوای جدید و متنوعی را به آن اضافه می‌نماید. این دسته عناوین برای سال‌های متوالی مخاطبان خود را سرگرم می‌کنند و همین موضوع باعث شده که محبوبیت آنها روز به روز افزایش یابد. در طرف دیگر ترازو، بازی های تک نفره و داستان محور را داریم که در نسخه‌های جداگانه منتشر می‌شوند. عناوینی مانند خدای جنگ و مس افکت و متال گیر سالید و رد دد ریدمپشن ، از بهترین مثال‌ها هستند. آیا مایکروسافت و Xbox دوباره به سمت ساخت بازی‌های تک نفره و داستان محور بزرگ خواهند رفت؟ به تازگی دست‌اندرکاران کمپانی ایکس باکس، پاسخ روشنی به این سوال داده‌اند. در ادامه برای اخبار تکمیلی همراه وب‌سایت نوین اسپات باشید.

در همین ابتدا توجه شما عزیزان را به اظهارات فیل اسپنسر در خصوص ساخت بازی‌های تک نفره توسط Xbox جلب می‌نمایم:

معتقدم که توجه ما برای ساخت و توسعه‌ی این دسته از عناوین ، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ کمپانی Xbox بوده است. تمام توسعه دهندگان و کمپانی‌ها، در صدد انجام ریسک‌‌های بزرگی هستند تا بتوانند نظر بازیکنان را به سمت خود جلب کنند.  ساخت بازی‌های داستان محور در حال حاضر، خطرناک‌تر از هر زمان دیگری شده است. برای ساخت این دسته از عناوین نیاز دارید تا تیمی تشکیل شده از صدها توسعه دهنده را برای چندین سال، بر روی یک پروژه متمرکز کنید و میلیون‌ها دلار برای به سرانجام رسیدن پروژه، خرج کنید. همچنین برخلاف عناوین سرویس محور، تنها یک شانس برای جلب رضایت مخاطبان دارید.

وی در ادامه‌ی اظهارات خود در خصوص تلاش کمپانی Xbox برای ارائه‌ی نسخه آزمایشی از هر بازی به کاربران ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس، صحبت کرد. بدین ترتیب کاربران می‌توانند قسمت‌هایی از عناوین در حال ساخت را به صورت خلاصه تجربه کنند:

اگر بتوانیم این برنامه را عملی کنیم، رابطه‌ی قدرتمندی میان توسعه دهندگان و بازی‌کنندگان به وجود می‌آید و آنها می‌توانند خواسته‌های خودشان را در خصوص بازی‌ها، با توسعه دهندگان به اشتراک بگذارند. چنین امری سبب می‌شود که کیفیت نهایی محصولات به میزان رضایت بخشی افزایش یابد.

 

رئیس کمپانی Xbox تمایل دارد تا مخاطبان بتوانند در روند ساخت بازی‌های مورد علاقه‌شان، دخالت داشته باشند. برای مثال بسیاری از مخاطبان موارد مختلفی را به منظور اشتراک‌گذاری و فروش، برای عناوینی همانند ماین کرفت و فورتزا و مایکروسافت فلایت سیمولیتور ارائه می‌کنند.

جالب است بدانید که آقای مت بوتی، رئیس استودیوهای مایکروسافت، نیز با اظهارات فیل اسپنسر در خصوص این امر، موافق است. توجه شما عزیزان را به گفته‌های ایشان جلب می‌نمایم:

 

هم اکنون بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های خود را به گونه‌ای می‌سازند که مخاطبان نیز توانایی اضافه کردن موارد مختلفی را به آنها داشته باشند. برای مثال، فورتزا هورایزون ۵ به مخاطبان این قابلیت را می‌دهد که چالش‌های مختلفی را توسعه دهند و مراحل را به سلیقه‌ی خودشان بسازند. از طرف دیگر، در هیلو فورج می توانستید مراحل چند نفره‌ی مخصوص به خود را طراحی کنید. این موضوع در حال گسترش یافتن می‌باشد و بدین ترتیب توسعه دهنده، خلاقیت مخاطب را به چالش می‌کشد. همچنین با اضافه شدن کمپانی بتزدا به خانواده Xbox ، درک بهتری در خصوص کاربرد مادهای مختلف پیدا کردیم. همانطور که می‌دانید، ماد‌های بیشماری برای اسکایریم ساخته شده‌..

 

وی در ادامه‌ی اظهارات خود در خصوص آزاد بودن دست توسعه‌دهندگان استودیوهای Xbox ، برای ساخت بازی به سلیقه خودشان، صحبت کرد:

 

تمایل نداریم که تمام بازی ها به صورت سرویس محور عرضه شوند. بگذارید با مثالی این موضوع را توضیح دهم. ممکن است پس از عرضه سایکونات ۲، استودیو دلفان تصمیم بگیرد که نسخه سومی را برای این مجموعه بسازد. مقصر داریم که توسعه دهندگان را تحت فشار قرار دهیم تا برخلاف میل خود عمل کنند. از طرف دیگر عناوینی همانند Sea Of Thivevse و Halo Multiplayer دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و توسعه‌دهندگان همواره محتوای جدیدی برای آنها منتشر می‌کنند.

 

جالب است بدانید که مدیر کمپانی Xbox و رییس استدیوهای مایکروسافت، هردو اعتقاد دارند که عناوین مختلف برای جذب مخاطبان بیشتر، لازم به روایت داستان های جدید دارند. تحقق این امر به استودیوهای جدید در نقاط مختلف دنیا، وابسته است. اما آیا مایکروسافت قصد دارد تا در جنوب آمریکا و آفریقا و حتی هند نیز استودیوهای را خریداری کند؟ توجه شما عزیزان را به پاسخ جالب رئیس کمپانی Xbox جلب می‌نمایم:

 

اگر این اتفاق رخ ندهد ( خرید استودیو در قسمت‌های مختلف دنیا توسط مایکروسافت) ، سورپرایز خواهم شد. به احتمال بسیار زیاد در سه الی پنج سال آینده، استودیوهای بیشتری در قسمت‌های مختلف دنیا دیده می‌شود. در حال حاضر برخی از نقاط اروپا و آمریکا، مملو از استودیو های مختلف بازی سازی هستند و به تدریج شاهد پیشرفت این مسئله در سرتاسر دنیا خواهیم بود.

خوشبختانه استراتژی‌های Xbox و فیل اسپنسر همواره به گونه‌ای بوده که بازی کننده را در مرکز تجارت قرار می‌دهد. بدین ترتیب تمامی توسعه‌دهندگان مجبور هستند که به خواسته‌های مخاطبان اهمیت دهند و در نهایت شاهد ساخته شدن بازی های مختلف برای تمام اقشار می‌باشیم.

نسل هشتم کنسول‌ها با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش به پایان رسید و حال نسل نهم آغاز شده است. مایکروسافت تصمیم دارد تا در نسل نهم، سرمایه گذاری ویژه‌ای بر روی بازی‌های انحصاری اکوسیستم گیمینگ خود انجام دهد. خوشحالیم که استودیو های مایکروسافت دست به کار شده اند و قرار است که بازی‌های بزرگ و منحصر به فردی برای Xbox منتشر شوند. مثل همیشه می توانید نظرات خود را راجع به مطلب فوق در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. جدیدترین کنسول‌های کمپانی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس با قیمت ۵۰۰ و ۳۰۰ دلار هم اکنون در دسترس جهانیان قرار دارند.

بیشتر بخوانید :  فصل دوم Apex Legends در مراسم E3 2019 معرفی می‌شود

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Novinspot
`