GTA San Andreas

بزرگ‌ترین تفاوت‌های بازی GTA: The Trilogy با نسخه‌های اورجینال

مدت زمان نسبتاً کمی تا انتشار بازی GTA: The Trilogy باقی مانده است. در ماه های گذشته، شایعات و گزارشات بسیار زیادی در خصوص در دسترس ساخت بودن ریمستر سه‌گانه‌ی gta به گوش رسید. در ابتدا هیچکس به این شایعات و گزارشات اهمیت نمی‌داد زیرا که کمپانی راک استار، هیچگاه ریمستر و یا ریمیک بازی های قدیمی خود را منتشر نکرده بود. تا اینکه ناگهان روند انتشار این گزارشات جدی و جدی تر شد و در نهایت کمپانی راک استار با انتشار تریلری کوتاه و جذاب، از ریمستر این ۳ بازی خاطره انگیز و منحصر به فرد، رونمایی کرد. به زودی می‌توانیم در نقش بزرگترین خلافکاران دنیای بازی های این کمپانی بزرگ، قرار بگیریم و ماجراجویی های لذت بخش‌شان را برای باری دیگر، تجربه کنیم. بدون شک میتوان گفت که کمپانی راک استار، قسمت زیادی از شهرت و محبوبیت خود را مدیون این عناوین است و تمام مخاطبان انتظار دارند که ریمستر شدن آنها، به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم که به بررسی بزرگترین تفاوت‌ها و پیشرفت‌های بازی GTA: The Trilogy با نسخه‌های اصلی بپردازیم. پس در ادامه همراه بنده و وب سایت نوین اسپات باشید.

ریمستر GTA: The Trilogy مملو از پیشرفت های منحصر به فرد خواهد بود. از میان آنها می توان به تکسچرهای با کیفیت و نورپردازی واقع گرایانه و کاملاً جدید و بهبود های متعدد در زمینه‌ی گیم پلی، اشاره کرد. لازم به ذکر است که تمام موارد اشاره شده در این مقاله طبق اطلاعات رسمی که توسط کمپانی راک استار منتشر شده، گردآوری شده است.

کنترل کردن شخصیت ها و ماشین‌ها

یکی از بزرگترین و مهمترین تغییرات و پیشرفت های این سه گانه، تغییر در کنترل شخصیت و ماشین ها و شبیه شدن آن به جدیدترین نسخه منتشر شده از مجموعه gta می‌باشد. چنین موضوعی فوق العاده به نظر می‌رسد زیرا که شیوه کنترل در نسخه های اورجینال، به شدت تاریخ مصرف گذشته و ناکارآمد به شمار می‌رود. کمپانی راک استار در سالهای اخیر، طریقه‌ی کنترل در جی تی ای را بهبود بخشیده و به جرأت می‌توان گفت که جی تی ای ۵ نقطه اوج تمام این بهبودها بوده است. خوشحالیم که می توانیم کنترل شخصیت های دوست داشتنی و قدیمی GTA: The Trilogy را با روشی مدرن و بسیار کارآمد، در دست بگیرید و از تجربه ماموریت های مختلف لذت ببریم.

ظاهر اسلحه‌ها و طراحی‌های بازی

یکی دیگر از بزرگترین بهبود های اعمال شده در بازی جی تی ای تریلوجی ، آپدیت شدن اسلحه ها و ایستگاه های رادیویی می‌باشد. بدین ترتیب، ظاهر تمام اسلحه ها از ابتدا طراحی شده و همچنین مخاطبان انتخاب های بیشتری برای پخش شدن موسیقی در ماشین خودشان، دارند.

یکی از مهمترین راهنماهای اینترفیس بازی، مینی مپ به شمار می‌رود. خوشبختانه توسعه‌دهندگان از این امر غافل نشده اند و طراحی کلی مینی مپ ها آپگرید شده. همچنین شما می توانید قسمت های مختلف نقشه‌ی اصلی را علامت گذاری کنید را در مسیر خود گمراه نشوید. این موضوع نیز در نسخه‌های کلاسیک جی تی ای وجود نداشت. به حال، ریمستر سه‌گانه این فرنچایز، قرار است که جستجو و سواری در قسمت های مختلف شهر را به کار لذت بخش تری تبدیل کند.

امکان آغاز مرحله از ابتدا

اگر نسخه های اورجینال جی تی ای را تجربه کرده باشید، می‌دانید که با باختن در هر مرحله، در محیطی خارج از محدوده‌ی ماموریت، ریاسپاون میشدید و به این ترتیب مجبور بودید تا هر بار مسافتی را برای رسیدن به محل ماموریت ناموفق و انجام دوباره آن، طی کنید. خوشبختانه توسعه‌دهندگان قابلیت ری استارت ماموریت‌های ناموفق را در بازی GTA: The Trilogy قرار داده اند و به این ترتیب به راحتی می توانید یک مأموریت ناموفق را دوباره از اول و بدون هیچ مشکلی، اجرا کنید. تا به اینجای کار متوجه شدیم که تغییرات خوبی در پیکره‌ی بازی صورت گرفته و بدین ترتیب تجربه‌ی این عناوین قدیمی در سال ۲۰۲۱ ، زجر آور نخواهد بود. اما خوشبختانه این پایان تغییرات نیست و موارد بسیار دیگری نیز آپگرید و اضافه شده اند.

گرافیک و جلوه‌های بصری

تمام نسخه های این سه گانه در هنگام انتشار خود، از جلوه‌های بصری یا گرافیک خیره کننده و منحصر به فرد و پر جزئیاتی برخوردار بوده‌اند. اگر نسخه های اورجینال را تجربه کرده باشید، می‌دانید که جلوه‌های بصری دارای استایل و سبک منحصر به فردی بودند. خوشبختانه راکستار با ریمستر کردن این آثار و افزایش گرافیک آن ها، هیچ آسیبی به آن استایل قدیمی و نوستالژیک وارد نکرده است. در آن زمان، کسی مجموعه جی تی ای را برای جلوه‌های بصری موقع گرایانه نمی‌شناخت. از طرف دیگر، توسعه دهندگان نورپردازی کاملاً قابل قبول و فوق‌العاده‌ای را برای بازی در نظر گرفته‌اند که به زیبایی محیط ها و نماهای مختلف، افزوده است. حال تمام سطوح نور را بازتاب می دهند. توسعه‌دهندگان از افکت های آب و هوایی نیز غافل نشده‌اند. زیست بوم ها با جزئیات خیره کننده و فوق العاده‌ای طراحی شده‌اند. در نهایت نیز شاهد سایه زنی‌های فوق العاده حرفه‌ای هستیم. DRAW DISTANCE نیز یکی از مهمترین موضوعاتی بوده که مورد توجه قرار گرفته و به این ترتیب چشم اندازهای دور دست را بهتر می‌توان دید. به صورت کلی می توان گفت که این بازی از لحاظ گرافیکی پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته اما این پیشرفت در محدوده‌ی حفظ سبک و سیاق اصلی آن بوده است.
از طرف دیگر انیمیشن صورتها نیز دستخوش تغییرات قابل توجهی شده. برای مثال دهان شخصیت ها به صورت هماهنگی تری با دیالوگ‌ها، تکان می‌خورند.

ویژگی های نسل نهمی

حدوداً یک سال از انتشار کنسول های نسل نهم می گذرد و بسیاری از مخاطبان این کنسول ها را خریده و درصدد استفاده از ویژگی‌های منحصر به فردشان هستند. توسعه‌دهندگان بازی GTA: The Trilogy از ارائه‌ی ویژگی های منحصر به فرد به دارندگان این کنسول ها نیز غافل نشده‌اند و بدین ترتیب تمام کاربران ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ ، می‌توانند این اثر را با رزولوشن ۴k اجرا کنند. متاسفانه نرخ فریم در رزولوشن مذکور، بر روی عدد ۶۰ قفل نیست. از طرفی دیگر بازی از تکنولوژی Nvidia DLss 2.0 پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب دارندگان کارت های نسل جدید انویدیا می‌توانند پرفومنس فوق العاده‌ای را به هنگام اجرای بازی در رزلوشن‌های بالاتر، دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید :  بهترین بازسازی تاریخ؟ | مقایسه‌ی گرافیکی پلی استیشن ۴ پرو و پلی استیشن ۲ بازی Yakuza Kiwami 2

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

`