Extinction

بررسی بازی Extinction

بازی های مرتبط

 

  • ژانر: اکشن، ماجرایی
  • سازنده:Iron Galaxy
  • ناشر:Maximum Games
  • پلتفرم ها: رایانه های شخصی، پلی استیشن۴،ایکس باکس وان
  • صفحه دانلود بازی : کلیک کنید

این بررسی به قلم پیتر براون (Peter Brown) نگاشته شده و در وبسایت Gamespot به انتشار رسیده است. نوین‌اسپات برای اطلاع‌رسانی بهتر این مقاله را به زبان پارسی بازنشر می‌کند. برای مشاهده‌ی مقاله‌ی اصلی کلیک کنید.

نگذارید تا عنوان پرهزینه‌ای چون Extinction شما را گول بزند. محو ظاهر زیبای بازی نشوید چرا که تقریباً هیچ چیز جدیدی برای ارائه به مخاطبین ندارد. تیم سازنده گویا حتی به طراحی کات‌سین های بازی نیز بهایی نداده است و با عنوانی بی‌کیفیت که بیشتر شبیه به یک نسخه خام از بازی می‌ماند طرف هستیم. پیدا کردن لحظاتی که بتوان از Extinction لذت برد بسیار کم است و تقریباً هیچ چیز چالش برانگیزی برای مخاطب در این بازی وجود ندارد. گیمرها در این بازی در نقش یک جنگجوی ماهر بازی می کنند که قابلیت دویدن از روی دیوار، استفاده از نیروهای ماورایی و غیره را داراست و با استفاده از این امکانات باید به جنگ غول‌هایی عظیم الجثه برود. برای از پا افکندن این دیو‌ های عظیم باید ابتدا سلاح و زرهی که پوشیده اند را از تن‌شان جدا نمائید و با افزایش انرژی شخصیت‌تان به سوی گردن آن ها که نقطه ضعف‌شان است خیز بردارید. درست همانطور که ممکن است حدس زده باشید، بازی مذکور تا حد زیادی یک تقلید از عنوان Attack on Titan به حساب می‌آید.

گشت و گذار در محیط بازی یکی از مواردی است که سازنده دقت زیادی رویش خرج کرده است و رسیدن به محل مورد نظر برای انجام مراحل بسیار لذت بخش است، اما این لذت همیشگی نیست و گاهاً بسیار ملال آور خواهد بود. مبارزه با چند باس ابتدایی بازی نوید بخش یک عنوان خوب است، چرا که گویی سازنده تمام وقت و تمرکز خود را روی طراحی این باس‌ها مصرف کرده است و جزئیات این باس‌ها بسیار بالاست، اما در کمال ناباوری حتی این بخش از بازی نیز در ادامه اسیر تکرار و کلیشه‌ها می‌شود. بخش هیجان‌انگیز بازی بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه رنگ می‌بازد و چیزی از هیجان اولیه در بخش های میانی و نهایی بازی مشاهده نمی‌شود و متاسفانه عنوانی که می‌توانست یک بازی بسیار خوب باشد، اسیر دور باطل گشته و تبدیل به یک بازی تکراری می شود.

بیشتر بخوانید :  نقد و بررسی Civilization VI

بعد از گذشت مدتی کوتاه از زمان شروع بازی و کشتن چند باس اولیه با مراحلی مواجه خواهید شد که کیفیت لازم را ندارند و تقریباً تمام دشمنانی که بر سر راه‌تان قرار می‌گیرند حرکاتی قابل پیش بینی دارند و در این بین فقط قابلیت آپگرید کردن شخصیت اصلی بازی است که انگیزه شما برای ادامه دادن مسیر می‌شود. به هنگام مبارزه با دیو های درون بازی باید خودتان را به گردن آن ها برسانید و برای این کار نیاز است که ابتدا کاری کنید غول ها به زمین بیفتند. بعضی از دشمنان درون بازی محل هایی روی سطح بدن شان دارند که می توانید به وسیله شلاق تان به آن ها متصل شده و به نقاط مختلف بدن این دشمنان دسترسی پیدا کنید.

تقریباً محال است اگر ضربه باسی به شما برخورد کند در بازی زنده بمانید. تنها دفاع شما در بازی این است که تا جای ممکن از این دشمنان غول پیکر دور بمانید.که این استراتژی نیز دیری نخواهد پایید و باید برای جدا کردن لباس و زره دشمنان از مکان نزدیک به آن ها حمله‌ور شوید. دشمنان‌تان ابعاد بسیار بزرگتری نسبت به شما دارند، در نتیجه بیشتر مواقع متوجه ضربات‌شان خواهید بود که به سمت‌تان می آیند، در نتیجه نیم نگاهی به علامت قرمزی که در کنار شخصیت تان ظاهر می شود داشته باشید، چرا که این علامت به معنای این است که خطر تهدیدتان می کند. اگر در بازی بمیرید بار دیگر از همان منطقه ای که جان باختید بازی را پی خواهید گرفت اما گاهاً بازی شما را در نقطه ای بسیار دورتر از مکانی که بودید احیا می کند و هیچ دلیل منطقی پشت این حرکت بازی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید :  نقد و بررسی Ori and the Will of the Wisps | جلوه‌‌ی جدید هنر

این بازی توسط استودیو نام آشنایی چون Iron Galaxy ساخته شده که تا پیش از این سابقه تولید بازی های مبارزه ای مختلفی را در کارنامه داشته است. به هنگام مبارزه با دشمنان درون بازی شاهد کمبو هایی هستید که شما را یاد بازی های دیگر این استودیو می‌اندازد. این عنوان کمبو های خود را در سه سطح طبقه بندی کرده است و با پیشروی در بازی خواهید توانست علاوه بر باز کردن قابلیت های مبارزه ای جدید برای شخصیت تان، آن ها را با یکدیگر ترکیب کرده و به یک معجون قوی‌تر از پیش دست یابید. یکی از نقاط ضعف جدی این بازی آنجاست که اجرای یک کمبو تنها به فشردن یا نگه داشتن یک دکمه از کنترلر شما بستگی خواهد داشت و هر چقدر در نگه داشتن آن دکمه اصرار ورزید کمبوی بیشتری روی حریف تان اجرا خواهد شد.

نقطه ضعف دیگر بازی آنجاست که شمشیرتان می‌تواند یک دیو را از پا درآورد ولی وقتی با همان شمشیر به دشمنان کوچکتر حمله کنید در کمال تعجب فقط زره و ساختار دفاعی شان را از بین برده اید و باز هم مقداری جان برای شان باقی مانده تا بستانید. در بازی مراحلی وجود دارند که باید در طی آن ها مردم عادی را از دست نیرو های اهریمنی نجات دهید و این بخش از بازی باعث می‌شود که میزان تعامل‌تان با NPC های درون بازی افزایش یابد ولی این تعامل مقدار زیادی طول نمی کشد که رنگ می بازد.

به طور یقین بدترین بخش بازی داستان به شدت کلیشه‌ای و ضعیف آن است. ایده اولیه پلات داستانی این اثر قابل قبول است ولی وقتی با مراحل خطی و بسیار تکراری آن مواجه می شویم اثری از یکپارچگی داستانی در آن مشاهده نمی‌کنیم و لوکیشن‌هایی که باید برای انجام مراحل به آن ها برسید گاهاً آنقدر دور از شما هستند که رسیدن به آن ها تمام انگیزه و حوصله شما را برای انجام بازی خواهد گرفت. داستان بازی عمدتاً در ابتدا و انتهای مراحل به صورت مکالمه بین شخصیت ها روایت می‌شود. تکست باکس یا همان بخشی که برای نشان دادن مکالمات شخصیت ها درون بازی تعبیه شده بسیار کوچک است و جوابگوی دیالوگ های بی شمار بازی نیست. بین مراحل بازی شاهد کات‌سین هایی هستید که به صورت ۲ بعدی طراحی شده اند و عمدتاً سازنده کوشیده شخصیت ها را در این بخش از بازی بصورت نقاشی با دست طراحی شوند.

بیشتر بخوانید :  نقد و بررسی Ace Combat 7: Skies Unknown | پرواز را به خاطر بسپار

جمع بندی

بازی Extinction کوشیده تا عنوانی قابل قبول باشد ولی باید گفت که چیزی جز ناامیدی نیست. این که ببینیم ایده هایی بسیار خوب در زیر فرمی بدشکل دفن شده اند و نایی برای داستانی که می‌توانست بسیار تاثیرگذار باشد ناامیدمان می کند. نکته ناامید کننده دیگر این بازی آنجاست که در می‌یابیم از آن به عنوان یک اثر پرهزینه یاد شده است. تنها کافیست یک ساعت وقت برای این بازی بگذارید و همان یک ساعت تمام چیزیست که بازی برای ارائه به شما دارد.

امتیاز سایت

ضعیف4

میانگین امتیاز کاربران

متوسط5.2

نقاط قوت

نقاط ضعف

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

`