Alan Wake 2
Alan Wake

کنسل شدن پروژه‌ی ساخت Alan Wake 2 + فرنچایز شدن Control

بازی های مرتبط

Alan Wake یکی از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین عناوینی بود که بر روی کنسول اکس باکس ۳۶۰ تجربه کردم. رمدی با تلفیق عناصر سوررئال در دنیایی واقعی توانسته بود که جوی بسیار دل نشین و صد البته ترسناک را برای مخاطبین این سبک ایجاد کند. نحوه‌ی روایت داستان٬ جلوه‌های بصری و نورپردازی جالب٬ شخصیت‌های خوب٬ روند گیم پلی متفاوت و …. همه عوملی دخیل در موفقیت عنوان یاد شده بودند. بعد از انتشار بازی و موفقیت‌های بسیار آن٬ عده‌ی کثیری از طرفداران چشم انتظار معرفی نسخه‌ی دوم توسط استدیو‌ی سازنده بودند اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد. به تازگی خبر دار شده ایم که قسمت دوم در دست ساخت بوده اما با دلایلی روند تولید آن متوقف شده است. در ادامه برای اخبار تکمیلی همراه وب سایت نوین اسپات باشید.

در طی مراسم Pax East (گیر باکس در این مراسم بوردرلندز ۳ را معرفی کرد و تریلری از آن به نمایش گذاشت. همچنین لازم به ذکر است که اولین اطلاعات مربوط به کلاس‌های بازی نیز منتشر شده است) وب سایت VG247 مصاحبه‌ای با مدیر بخش ارتباطات استدیو ی رمدی یعنی آقای «توماس پوها» داشته است. در طی این گفت و گو درباره‌ی احتمالات نسخه‌ی دوم Alan Wake و ساخت آن سوالاتی مطرح شد. پوها ذاکر شد که استدیو‌ی رمدی در سال‌های گذشته برنامه‌ای برای ساخت دنباله‌ای بر این بازی داشته است. همچنین در ادامه شاهد تعریف و تمجید‌های وی از الن ویک بودیم. توجه شما را به سخنان ایشان جلب می‌نمایم:

استدیو‌ی ما برای ساخت قسمت دوم Alan Wake برنامه‌های بسیاری داشت. اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و پروژه کنسل شد. پس فعلا اخبار مرتبط با الن ویک نداریم. در حال حاظر تمام تمرکزمان بر روی عنوان دیگری است. باید اعتراف کنم که ما به الن ویک بدهکاریم. این بازی کمک‌های زیادی به استدیو کرد و در جریان این موضوع هستیم.

جالب است بدانید که استدیو‌ی رمدی به چند تیم مختلف تقسیم شده اند. یکی از این تیم‌ها در حال توسعه‌ی دنباله‌ی عنوان Crossfire می‌باشد. لازم به ذکر است که سازنده‌ی اولیه و اصلی بازی استدیو‌ی کره‌ای به نام Smilegate بود. همچنین این فرنچایز در قاره‌ی آسیا از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. یکی دیگر از تیم‌های استدیو‌ی رمدی به نام ونگارد در حال توسعه‌ی پروژه‌ی بزرگ و بعدی معرفی نشده‌ی این استدیو است. در ادامه پوها توضیح داد که رمدی هنوز هم علاقه به ساخت نسخه‌ی دوم Alan Wake دارد ولی عواملی مانند پول٬ منابع و زمان تیم را محدود می‌کند و اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد. به ادامه‌ی صحبت‌ّای ایشان توجه کنیم:

بسیاری از اقدامات استدیو‌ی رمدی در پنج سال اخیر٬ در راستای ایجاد کنترل بیشتر بر روی اوضاع بود. می‌دانید نام عنوان جدید ما به ما انرژی می‌داد و سبب می‌شد که هم بستگی بیشتری داشته باشیم. ما تمام تمرکزمان را بر روی Control جمع کرده ایم و سعی داریم که آن را تبدیل به یک فرنچایز بکنیم.

تیم رمدی تلاش‌های بسیاری برای ساخت دنیا و مکانیک‌ها و در کل ساختار بازی Control انجام داد. احساس می‌کنم که این همه تلاش برای یک بازی زیاد است و همین جا اعلام می‌کنم که کنترل عنوانیست که حساب ویژه‌ای بر روی آن باز کردیم و قصد توسعه‌ی قسمت‌های دیگری از آن را در آینده‌ داریم. ولی دقت داشته باشید که اولین امر ساخت یک فرنچایز٬ خوب بودن نسخه‌ی اول آن است. به همین دلیل است که تمام تمرکز ما بر روی Control معطوف شده.

بدین ترتیب متوجه شدیم که کنترل یک عنوان دنباله دار خواهد بود. همان‌طور که در بالاتر مطالعه کردید٬ در حال حاظر رمدی تمام تمرکز خود را بر روی کنترل گذاشته است. عنوانی که وعده‌های بسیاری بابت آن داده شده است. چندی پیش کارگردان بازی از منابع الهام  آن سخن گفت و نحوه‌ی کارگردانی و روایت استنلی کوبریک را به عنوان یک منبع الهام بسیار بزرگ٬ برای بازی دانست. همچنین رمدی اعتقاد دارد که کنترل بازی کاملاً متفاوت و ساختار شکنی نسبت به کوانتوم بریک است. آن‌ها کوانتوم بریک را به نوعی یک عنوان مین استریم و یا همه پسند می‌دانند. در صورتی که کنترل زاده‌ی ذهن بی پرده و خلاق سازندگان است. بدون هیچ محدودیتی!! همچنین درباره‌ی گیم پلی بازی نیز اطلاعات مناسبی منتشر شده است. علاوه بر تریلری که به قابلیت‌های شخصیت اول بازی و گان پلی آن می‌پردازد٬ سازندگان درباره‌ی طراحی مرحله‌ی این عنوان نیز توضیحاتی را ارائه دادند. کنترل یک عنوان کاملاً غیر خطی می‌باشد. همچنین عناصر مترویدوینیا توانسته جلوه‌ی زیبایی به طراحی مراحل آن بدهد. به‌طوری که می‌توانید در اواسط بازی به محیط‌های گذشته باز گردید و درب‌هایی که قبلاً قفل بودند را بگشایید و مسیر جدیدی را کشف کنید. لازم به ذکر است که متاسفانه و یا خوش بختانه این عنوان درانحصار فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود (به مدت ۱۲ ماه)‌ و بر روی استیم منتشر نخواهد شد. در کنترل می‌توانید از قدرت‌های ماورالطبیعه‌ی خود استفاده کنید و با پرتاب اجسام مختلف به سمت دشمنان خود٬ آن‌‌ها را نابود سازید. پوها همواره اعلام داشته که کل تیم توسعه دهنده در تلاشند تا یک داستان منسجم و در عین حال فرا طبیعی را برای کنترل تدارک ببینند. داستانی پر از تفاسیر مختلف و لایه‌های متفاوت. به‌تازگی متوجه شدیم که Control از فناوری جدید انویدیا یعنی ری تریسینگ استفاده می‌کند. البته ممکن است که ری تریسینگ مناسب بسیاری از کاربران ایرانی نباشد. کارت‌های RTX انویدیا از قیمت بالایی برخوردارند و ممکن است هزینه‌ی آن برای بسیاری از جامعه‌ی PC گیمر‌ها غیر قابل تقبل باشد.

بیشتر بخوانید :  سازندگان بازی Ghost of Tsushima با کنجوتسو کاران واقعی ژاپنی همکاری داشتند

عنوان جدید استدیو‌ی رمدی در تاریخ ۲۷ آگوست سال ۲۰۱۹ (مصادف با پنجم شهریور ماه سال جاری) برای پلتفرم‌های اکس باکس وان٬ پلی استیشن ۴ و کامپیوتر‌های شخصی عرضه خواهد شد. همان‌طور که در بالاتر عرض کردم٬ اپیک انحصار پخش بازی را به مدت ۱۲ ماه بدست آورده است و اگر از رایانه‌های شخصی برای تجربه کردن عناوین کامپیوتری استفاده می‌کنید٬ بهتر است لانچر این فروشگاه تازه تاسیس را بر روی سیستم خود نصب کرده و منتظر انتشار آن باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر حول محور Control و اطلاع یافتن از جدیدترین اخبار٬ نقد و بررسی٬ تریلر و…. مربوط به آن می‌توانید پروفایل بازی را مشاهده و دنبال کنید.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

`